Trainer en adviseur. Ben enthousiast over storytelling, contentcreatie en personal branding. Begon mijn loopbaan als mediaprofessional bij het internationaal uitgegeven mannenblad FHM (For Him Magazine). Dit was in 2003 het eerste tijdschrift waarvoor ik ging schrijven. Daarvoor hield ik mij op kleinere schaal bezig met het schrijven van columns en het ontwerpen van logo’s, pictogrammen en websites. Bij FHM schreef ik de befaamde “Top 100 Meest Sexy Vrouwen”, ging regelmatig op reportage en maakte vooral interviews. Dit werd al snel mijn specialisme, omdat ik oprecht geïnteresseerd ben in mensen en hun verhaal. Immers, alleen authentieke verhalen hebben de kracht om mensen aan het denken te zetten of zelfs hun gedrag te beïnvloeden. Een jaar later kwam ik bij Nieuwe Revu terecht. Toendertijd was dit weekblad het grootste en bekendste opinieblad van Nederland. Hier maakte ik interviews met o.a. Ruud van Nistelrooij, Dennis van der Geest, Gerrit Zalm, Ben Stiller, Joop Braakhekke, Jack van Gelder, Tanja Jess en dj Tiësto. Ik vloog voor reportages naar Slovenië en Malta en produceerde de uitgebreide EU- en Olympische Spelen-specials.

Connect met mij op LinkedIn

Ook ging ik schrijven voor weekblad Havana, ID&T Release (waar ik mijn eigen nightlife-rubriek kreeg), Wannahaves (ook bekend van het tv-programma) en opiniemagazine Pitch. In Havana had ik mijn eigen interviewserie waarvoor ik o.a. Louis van Gaal, Ahmed Marcouch, Peter Heerschop, Boris van der Ham en Tygo Gernandt uitgebreid aan de tand voelde. Eind 2006 werd ik gevraagd om journalist te worden voor de krant DAG; een initiatief van De Volkskrant en PCM. Hier groeide ik al snel uit tot Chef Sport. Ik bedacht rubrieken en coördineerde de sportpagina’s, stuurde freelancers en stagiaires aan en schreef vele nieuwsartikelen, wedstrijdverslagen en interviews met o.a. Frank de Boer, Mart Smeets, Lee Towers, Jean Marie Pfaff, Michael Boogerd, Foppe de Haan, Jaap Stam, Robert Doornbos en Jurgen Raymann. Ook was ik de ghostwriter van de column van voormalig Oranje-international en Ajacied Bryan Roy. Voor reportages ging ik onder meer naar Milaan, Porto, Barcelona en Mexico.

Weer het vliegtuig in
Na anderhalf jaar vertrok ik bij DAG toen de KNVB mij vroeg om het Nederlands voetbalelftal van dichtbij te volgen voor OnsOranje.nl en om redactionele concepten te ontwerpen voor hun nieuwe websites. Ik groeide door tot Content Strateeg en Content Coördinator. In 2010 was ik toe aan een nieuwe uitdaging en ging ik aan de slag als Content Manager Interactive bij het bekende reclamebureau Ogilvy & Mather in Amsterdam. Ik ontwikkelde online mediaconcepten en hield me bezig met contentstrategie, o.a. voor Ford, American Express en Nestlé. Maar het schrijven en reizen begon na verloop van tijd te trekken, dus ging ik opnieuw werken als freelance journalist en interviewer. Ik vloog onder meer naar Ierland (om de Europacup-finale voetbal te bezoeken), Roemenië (ook voor een voetbalfinale), Portugal, China, Mexico, Zuid-Afrika, Amerika en Italië (waar ik een reportage schreef over het beroemde circuit van Monza) en schreef interviews en reportages voor o.a. Veronica Magazine, Know How, Top Gear, FHM, Autoweek, Preview en Nu.nl.

Storytelling
Omdat ik mijn kennis en ervaring graag wilde delen met jonge(re) mediamakers, verbond ik mij eind 2012 als docent en coach aan het instituut voor Media, Informatie en Communicatie van de Hogeschool van Amsterdam. Deze opleiding heet vanaf september 2018 Creative Business. Hier ontwerp ik onderwijs en workshops, coach ik young professionals bij hun persoonlijke en professionele ontwikkeling en geef ik college in o.a. ondernemerschap, personal branding, storytelling, contentcreatie en contentmarketing. Daarnaast geef ik over dezelfde onderwerpen trainingen bij bedrijven en aan ondernemers. Ik help hen graag met het ontdekken en creëren van hun eigen (merk-)verhaal, en met het communiceren van dat verhaal. Want alleen met een goed verhaal en relevante content kun je impact hebben op je doelgroep. En dat is tegenwoordig hard nodig. Als jij geen indruk maakt, kiezen mensen voor je concurrent. Een mooi product of dienst is niet langer genoeg, het draait om betekenisvolle connecties maken. Pas dán zal iemand voor jou kiezen.

TV gesloopt van René Froger
Vergeet ik nog iets? Ja! Ik schilder, sta samen met Veronica Magazine in het Guinness Book of Records, sloopte per ongeluk een televisie bij René Froger thuis, won met René van der Gijp een gouden beker tijdens een mini-voetbaltoernooi in de Johan Cruijff Arena, ben de winnende coach van twee crossmedia-awards en crashte op een haar na met Tom Coronel met 240 km/u tegen een betonnen muur op een race-circuit in Mexico.