Storymedia.nl

Alleen met een authentiek verhaal, relevante content en een heldere mediastrategie kun je tegenwoordig nog impact hebben op je doelgroep. Met productspecificaties onderscheid je je niet meer van je concurrenten. Mensen kiezen voor jouw dienst of product om je verhaal en om de band die ze daardoor met je voelen. Om ondernemers en organisaties te helpen bij het creëren en communiceren van hun eigen betekenisvolle corporate story, ben ik Storymedia begonnen.

 

Neem contact met mij op voor vragen of verzoeken

STORYTELLING Weet je waarom ouders al duizenden jaren sprookjes vertellen aan hun kinderen? Omdat deze verhalen kinderen helpen de wereld te begrijpen. Wie zijn de helden, wie zijn de schurken? Door middel van sprookjes leren zij wat goed en wat fout is. Dat is de essentie van een (goed!) verhaal: ingewikkelde of saaie informatie verpakken in een impactvol verhaal met personages en boodschappen waarmee mensen zich identificeren waardoor ze geraakt worden en in beweging worden gezet. En als bedrijf of organisatie wil je natuurlijk dat mensen in actie komen. Je wil dat ze je product of dienst kopen. Alleen door een betekenisvol verhaal te vertellen over datgene wat je doet en wie je bent, kun je mensen raken en overtuigen te kiezen voor jou. Ik help je graag met het ontwikkelen en schrijven van je eigen corporate verhaal.

STRATEGIE Wat heb je aan een goed verhaal, als je deze niet op de juiste manier vertelt? Je bedrijfsverhaal moet niet verstopt worden achter het knopje ‘over ons’ op de website, het verhaal moet tot leven worden gebracht. Hier zijn verschillende manieren en kanalen voor. Om je te helpen je verhaal te verspreiden denk ik ook graag strategisch met je mee.

TRAINING Ik geef trainingen bij organisaties zodat (management-)teams zelf aan de slag kunnen met het ontwikkelen van het eigen bedrijfsverhaal. Maar ik geef ook workshops bij organisaties zoals politieke partijen waar individuele werknemers ook baat hebben bij het hebben en communiceren van hun eigen, unieke verhaal waarmee ze een duidelijke boodschap vertellen en een impact  hebben op hun doelgroep.

Mijn naam is Gabriël Deriga (1982, Amsterdam) en ik werk sinds 2001 als journalist, copywriter en contentstrateeg voor opdrachtgevers als Veronica, Sanoma, Veronica, Nieuwe Revu, TopGear, Autoweek, ID&T, De Bijenkorf, Nike en de KNVB. Ik help je graag bij het bedenken en schrijven van je eigen bedrijfsverhaal. Ook denk ik strategisch met je mee, als je wil. Bedrijven en organisaties kunnen ook bij mij terecht voor trainingen in storytelling, zodat personeelsleden zelf aan de slag kunnen met het gemeenschappelijke bedrijfsverhaal en hun eigen individuele verhalen.