Alleen met een goed verhaal en relevante content kun je impact hebben op je doelgroep. Pas als mensen zich herkennen in een persoonlijk verhaal zul je hen kunnen overtuigen en binden. Maar hoe creëer je een uniek merkverhaal, met daarbij content die aanspreekt en overtuigt? Om bedrijven, organisaties en ondernemers  hierbij te helpen, organiseer ik trainingen in storytelling, (online) personal branding en contentmarketing. Daarnaast treed ik op als adviseur.

Trainingen
Voor deze trainingen kan ik enerzijds bogen op mijn ervaringen en kennis als veelzijdige mediaprofessional, en anderzijds op mijn vaardigheden als docent van de Hogeschool van Amsterdam. Om les te mogen geven heb ik een didactische en pedagogische opleiding gevolgd; essentieel om aantrekkelijke workshops en trainingen te kunnen geven, afgestemd op elke doelgroep.

In mijn trainingen gebruik ik geen uitgemolken ‘trainertrucjes’ zoals welbekende associatiespelletjes of het vermoeiende spaghettispel. Ik ga veel liever de interactie aan (ongetwijfeld een erfenis uit mijn jaren als geïnteresseerde interviewer). Enerzijds omdat deelnemers zich dan van begin tot eind betrokken voelen bij de training. En anderzijds omdat ik op die manier er precies kan achterkomen wat alle vragen en inzichten zijn van de deelnemers, om zo mijn training on the spot aan te passen aan de wensen en behoeften. Mijn trainingen worden omschreven als “enthousiasmerend”, “met humor”, “zeer praktisch en toepasbaar”, “flexibel”, “ongedwongen” en “vaak onderbouwd met wetenschappelijke onderzoeken”.

Adviezen
Naast trainingen aan groepen treed ik ook op als adviseur. Meestal word ik gevraagd om individuele merkverhalen en contentstrategieën te helpen ontwikkelen. Maar ook voor allerlei professionele problemen en uitdagingen waar ondernemers en andere professionals tegenaan kunnen lopen wordt mijn hulp ingeschakeld. Dit doen mensen die het al hartstikke goed doen, maar soms vastlopen. Wat zij nodig hebben, is anders naar situaties leren kijken om vervolgens betere beslissingen te kunnen nemen. Zoals Alfred Einstein al zei: “je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt”. Hier help ik graag bij.

Binnenkort verschijnt hier meer informatie over mijn trainingen. Heb je tot die tijd vragen, stuur mij dan een mailtje.